Csete Balázs Általános Iskola - Jászkisér
Az iskola logója.

A Hősök téri épületA Kossuth téri épületKépek az iskola épületekrőlKépek az iskola épületekrőlNapköziUszoda

Nyári tábor

Sátortábor a Börzsönyben

2006 augusztusában a Természetjárók Gyermek Egyesületének vezetősége felkerekedett, hogy megkeresse a 48. 2007-es tábor helyét.

A Börzsöny gyönyörű kis településére vezetett utunk. A helyi önkormányzat ifjúsági táborát választottuk. Így, a tábor után azt gondoljuk, hogy jó döntés volt, hiszen festői környezetben, tiszta levegőn tölthettük a tábor 10 napját.

2007 június 24-én vasárnap Jászkiséren az általános iskola előtt nagyszámú embersereg gyűlt össze. Na nem a helyi piacra várakoztak, hanem arra a két autóbuszra, amely 90 táborozó gyereket szállított Kemencére. Az utazás alatt pillanatok alatt belakták sátraikat, faházaikat a gyerekek. Késő délután máris túrára indultak a legbátrabbak.

Hétfőn begyalogoltunk a faluba, a hűs patak vizében áztattuk fáradt lábainkat. Este már jó hangulatban néztük végig a csapatok műsorait a nyitó tábortűznél.

A tábor 3. napján elkezdődtek a sport és elmebajnokságok. A hagyományos lengőteke, darts, tollaslabda, asztalitenisz, futball, ötödölő, sakk, röplabda versenyek sok gyereket megmozgattak.

A 4. napon kirándulással szaporítottuk atábori élményeinket. A Duna parton ebédeltünk Dömösnél, majd Esztergom felé vettük az irányt. A Bazilika megtekintése után a kupolát ,,másztuk" meg. A 408 lépcsőfok felfelé nem kis vállalkozás volt, de a panoráma mindent megért.

Ezután Visegrádra indultunk, ahol egy bob-pályán töltöttük a délutánt. Egyik nagy tábori élménye marad a gyerekeknek a bobozás.

Csütörtökön látogatókat vártunk, akik népes számban meg is jelentek. 162 családtag volt kíváncsi táborhelyünkre.

Utánpótlást hoztak finomságokból és persze újra feltöltötték a pénztárcákat. Délután nagy focimeccset játszottak a felnőttek a toborozó fiúkkal. Ezen az este terveztük az éjszakai túrát és a bátorságpróbát. Mivel telihold volt ezen az éjszakán, így nem igazán borult ránk teljes sötéttség és az ijesztgető szellemünk is nagyon kedves volt.

Pénteken a szokásos nehéz túra következett. A Godóvár ,,bevétele" volt uticélunk. S valóban nehézre, de roppant izgalmasra sikerült a túra. Kapaszkodtunk vadhálóba, csúsztunk az alsó felünkön, másztunk négykézláb és néha már a levegőnk is elfogyott. Mindenkit biztatott, hogy ha leérünk, finomebéd vár bennünket.

Szombaton nagyon komoly ,,számháború" bontakozott ki a gyerekek között, miközben kipróbáltuk a helyi kisvasút fapados járatait.

Vasárnap befejeződtek a versenyek, kialakúltak a végeredmények.

Utolsó előtti napon még fürödtünk a strandon, majd ismét az esti műsorra próbáltak a csapatok. Molnár tanárbácsi gitárjátéka és a szépen megrakott tábortűz mellett búcsúztattuk a tábort.

A hazautazás napján a gyerekek segítettek még a teherautókra felrakodni, majd elindultak az autóbuszokkal Jászkisérre.

Fegyelmezett, aktív, belevaló csapattól búcsúztunk. Nagy dicséret illeti őket. Bízunk benne, hogy tartalmas, jó hangulatú tábort tudtunk megvalósítani számukra.